П`ятниця, 19.04.2024, 09:49
Вітаю Вас, Гість

Техніки для зменшення тривожності у дітей

ЩО НАПИСАНО ПЕРОМ ...

1. Дослідження, опубліковане в журналі Psychological Science, доводить користь простого прийому: написати на папері те, що вас турбує, не подобається, лякає і ... порвати папір! В клапті. І викинути. Це дійсно сприяє зменшенню стресу. Запропонуйте дітям написати свої страхи на листку паперу, а потім порвати і викинути його разом зі страхом і занепокоєнням.

2. Щоденник занепокоєння: дослідники з Гарварду з'ясували, що ми можемо зменшити рівень стресу від турбують нас чинників на 6 місяців, якщо протягом чотирьох днів поспіль будемо писати по 15 хвилин в день про те, що нас турбує. Якщо у вас схильний до неспокою дитина, запропонуйте йому придбати таку звичку «виписувати» свою тривогу.

3. Напишіть собі лист. Доктор Крістен Нефф з університету Остіна стверджує, що це дуже дієва техніка: напишіть листа самому собі, як якщо б стрес відчували не ви, а, скажімо, ваш кращий друг. Доброзичливо і об'єктивно поспівчувайте і допоможіть радою хорошій людині - вам, коханому. Прекрасна техніка і для дорослих і для дітей.

ТИХО САМ З СОБОЮ

4. Поговоріть зі своїм занепокоєнням. Потрібно дати неспокою обличчя й ім'я. Діти можуть вибрати ляльку або іншу іграшку, яка буде уособлювати їх стрес - нехай вони поговорять з нею, пояснять, що турбуватися не варто, все буде добре.

ВЗЯТИ СЕБЕ В РУКИ

5. Обійміть себе. Фізичний контакт сприяє виділенню окситоцину, гормону гарного настрою і знижує рівень кортизолу - гормону стресу. Наступного разу, коли дитина буде турбуватися, навчіть його обнімати себе.

6. Потерти вуха. Тисячолітня традиція китайського голковколювання стверджує, що заспокоїтися можна просто потерши вуха. Навчіть дитину цього прийому: нехай він протягом п'яти секунд стискає пальцями мочку кожного вуха.

7. Тримайте себе за руку. Дослідники виявили, що пацієнт, який тримає когось за руку під час медичних процедур краще контролює фізичні та психологічні прояви неспокою. Навчіть дитину в момент занепокоєння тримати руки зі сплетеними пальцями разом, поки тривога не почне відступати.

8. Йога. Журнал Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics опублікував дослідження, яке показує, що діти, які займаються йогою, не тільки зміцнюють м'язи, але і стресостійкість.

Якщо ви і ваша дитина з йогою не знайомі, можна просто робити вправи на розтяжку.

9. Деяким дітям глибоке дихання і медитація не допомагають, а тільки погіршують їх стан. Їм потрібно робити навпаки - застосовувати фізичне зусилля. Наприклад, з усією стіли навалитися на стіну, напружуючи м'язи рук, ніг, спини, преса, вважаючи до 10. Потім глибоко дихати, вважаючи до 10, і так три рази.

10. Поза супергероя. Уявіть собі, що замість того, щоб згорбився і вдавитися в стілець, ви розправили плечі, схрестили руки на грудях і стали прямо. Бетмен? Зорро? Супервумен? Так, поза переваги допомагає зменшити занепокоєння і стрес, і навчіть цьому дитини - всього дві хвилини в ролі Людини-Павука і все в порядку.

11. Фізичні вправи підвищують рівень ендорфінів в нашому оганизма, тому і самопочуття поліпшується. Нехай ваша дитина стрибає і скаче, якщо йому це допомагає позбутися від занепокоєння.

РЕАЛЬНИЙ СВІТ ЗАМІСТЬ ЕКРАНІВ

12. Наука підтверджує, що засилля гаджетів погіршує сон дітей і посилює тривожність. Влаштуйте дитині пригода: тиждень без гаджетів, а замість них - креативні гри.

13. Прогулянка на природі. Дослідники зі Стенфорда з'ясували, що парки і ліс прекрасно діють на школярів: діти можуть «возз'єднатися» з реальним, матеріальним світом через відчуття всіх його характеристик. Це заспокоює свідомість і прибирає тривожність.

14. Вода - надійний союзник в боротьбі зі стресом. І це значить, що потрібно не тільки дивитися на річку або водоспад. Іноді досить пити більше води. Адже мозок складається з неї на 85% і якщо ви п'єте недостатньо, то це погіршує його роботу.

15. Всього 10 хвилин в теплій або прохолодній ванні - і дитині стане набагато легше. Доведено століттями гідротерапії.

СЛУХАТИ БІЛЬШЕ

16. Нехай дитина слухає музику. Будь-яку, яка йому подобається. Нехай підспівує і танцює!

17. Книголюби знають, як важко відірватися від захоплюючої книги. Почитайте щось цікаве вголос вашій дитині, розкажіть історію або запропонуйте хорошу аудіокнигу, які перенесуть дитину в світ, де немає ні занепокоєння, ні тривоги.

РОБИТИ ДОБРО

18. Робити добро - не тільки правильно і добре, але ще і терапевтично корисно. Дослідники відзначають поліпшення самовідчуття у людей, які регулярно допомагають іншим, не чекаючи нагороди або похвали. Навчіть вашу дитину робити добро, це обов'язково знизить рівень його тривожності.

19. Дружіть зі своєю дитиною. Дружити - це означає вміти розпізнавати моменти, коли один потребує тебе, і з готовністю допомагати йому. Будьте другом вашій дитині: Послухайте, про що він турбується, і постарайтеся конкретно допомогти і підбадьорити.

20. Турбуються все. Розкажіть вашій дитині про те, що його тривога - це не щось надзвичайне. Дуже багато людей, багато дітей турбуються і тривожаться кожен день. Нічого страшного в цьому немає, можна спокійно обговорювати цю тему і в компанії однолітків. А разом - нічого не страшно!

 

25 запитань, відповіді на які повинен знати майбутній першокласник

/Files/images/psiholog/1373302369_12.jpg

ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ ПЕРЕВІРЯЄТЬСЯ РІЗНИМИ МЕТОДАМИ – ТЕСТУВАННЯ, АНАЛІЗ МАЛЮНКІВ, ВМІННЯ КОПІЮВАТИ НАПИСАНІ СЛОВА, ШУКАТИ ЗАЙВЕ НА КАРТИНКАХ ТОЩО. АЛЕ ДЛЯ БАТЬКІВ, ЯКІ ВАГАЮТЬСЯ, У ЯКОМУ ВІЦІ ВІДПРАВЛЯТИ ДИТИНУ ДО ШКОЛИ, ГАРНИМИ ПОКАЗНИКАМИ ПОВИННІ БУТИ СЛОВНИКОВИЙ ЗАПАС ДИТИНИ, ЇЇ ВМІННЯ ЧІТКО ВИСЛОВЛЮВАТИСЯ.

Наш сайтMamabookпідготував експрес-тест у відповіді запитань. Батьки та вихователі легко зможуть визначити рівень готовності майбутнього школяра. Проведіть самостійно співбесіду зі своєю дитиною.

Перевяряємо готовність до школи: що повинні чітко знати дошкільнята?

1. ЗНАТИ СВОЄ ПРІЗВИЩЕ, ІМ’Я, ПО-БАТЬКОВІ.

2. ЧІТКО НАЗИВАТИ СВІЙ ВІК І ДАТУ НАРОДЖЕННЯ.

3. ЗНАТИ КРАЇНУ, У ЯКІЙ ЖИВЕ, НАЗИВАТИ СВОЮ НАЦІОНАЛЬНІСТЬ.

4. ЧІТКО ОЗВУЧУВАТИ ДОМАШНЮ АДРЕСУ, МІСТО ПРОЖИВАННЯ.

5. ЗНАТИ ПІБ СВОЇХ БАТЬКІВ.

6. НАЗИВАТИ ПРОФЕСІЇ ТАТА Й МАМИ.

7. ЗНАТИ ІМЕНА СВОЇХ ДІДУСІВ І БАБУСЬ.

8. ВМІТИ ВИЗНАЧАТИ ЧАСТИНИ ДОБИ (РАНОК, ОБІД, ВЕЧІР, НІЧ).

9. НАЗИВАТИ ВСІ ПОРИ РОКУ ТА МІСЯЦІ (ЗНАТИ ЇХНЮ ПОСЛІДОВНІСТЬ), ДНІ ТИЖНЯ.

10. ВМІТИ РОЗПОВІСТИ ПРО ПОГОДНІ ЯВИЩА.

11. ЗНАТИ ОСНОВНІ КОЛЬОРИ.

12. ПЕРЕЛІЧУВАТИ ЯКОМОГА БІЛЬШЕ ДОМАШНІХ ТВАРИН І ЗНАТИ, ЯК НАЗИВАЮТЬ ЇХНІХ ДИТИНЧАТ.

13. УМІТИ ОБ’ЄДНУВАТИ ПРЕДМЕТИ В ТЕМАТИЧНІ ГРУПИ: ТРАНСПОРТ, ОВОЧІ, ФРУКТИ, ЯГОДИ, ПРОФЕСІЇ, ПТАХИ, ОДЯГ, ВЗУТТЯ ТОЩО.

14. УМІТИ РОЗПОВІДАТИ ВІРШІ, ЗНАТИ НАРОДНІ КАЗКИ.

15. РОЗРІЗНЯТИ ТА ПРАВИЛЬНО НАЗИВАТИ ПРОСТІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ.

16. ОРІЄНТУВАТИСЯ У ПРОСТОРІ ТА НА АРКУШІ ПАПЕРУ: УМІТИ НАНОСИТИ ПРОСТІ ГРАФІЧНІ ПОЗНАЧКИ ВПРАВО, ВЛІВО, ВГОРУ, ВНИЗ.

17. УМІТИ САМОСТІЙНО СТВОРЮВАТИ РОЗПОВІДЬ ПО КАРТИНЦІ, ЯКУ ДЕМОНСТРУЮТЬ.

18. ДИТИНА ПОВИННА ВМІТИ ПЕРЕКАЗУВАТИ ПОЧУТИЙ ТЕКСТ. ВАЖЛИВА І ДЕТАЛІЗАЦІЯ ПОЧУТОГО, І ВМІННЯ ПОСЛІДОВНО ПЕРЕКАЗАТИ ОПОВІДЬ.

19. РОЗГЛЯНУТИ КАРТИНКУ ІЗ РІЗНИМИ ПРЕДМЕТАМИ, ПІСЛЯ ЧОГО ЗАПАМ’ЯТАТИ ТА НАЗВАТИ 6-8 ПОБАЧЕНИХ ЗОБРАЖЕНЬ.

20. РОЗРІЗНЯТИ “ПРАВОРУЧ” ТА “ЛІВОРУЧ”.

21. УМІТИ ПЕРЕПИСУВАТИ ЗІ ЗРАЗКА ДРУКОВАНІ ЛІТЕРИ.

22. ЗНАТИ ЦИФРИ ТА РАХУВАТИ В МЕЖАХ 10.

23. ВМІТИ У ЗВОРОТНОМУ ПОРЯДКУ РАХУВАТИ ВІД 5 ДО 1.

24. РОЗУМІТИ ТАКІ ПОНЯТТЯ, ЯК «БІЛЬШЕ», «МЕНШЕ», «РІВНЕ».

25. ГАРНО ВОЛОДІТИ НОЖИЦЯМИ, ОЛІВЦЕМ: ПРОВОДИТИ ПРЯМІ ЛІНІЇ, МАЛЮВАТИ ФІГУРИ, АКУРАТНО ЗАШТРИХОВУВАТИ ЧИ ЗАФАРБОВУВАТИ.