Неділя, 12.05.2024, 03:38
Вітаю Вас, Гість
Головна » 2021 » Лютий » 4 » Тиждень математики в ДНЗ
12:54
Тиждень математики в ДНЗ

           Тиждень математики в ДНЗ № 23  «Розвивайко»

                                                                 Хто з дитячих років займається  математикою, той розвиває

увагу, тренує свій  мозок, свою волю, виховує наполегливість

і завзятість у досягненні мети». О. Маркушевич

          Математика  - наш супутник упродовж усього життя. Математичні поняття  використовуються на кожному кроці, часто ми цього навіть не помічаємо.  Без них неможливий технологічний процес, економічне процвітання, життєвий успіх людини.

           Необхідність  осучаснення підходів до сенсорно-пізнавального та  логіко-математичного розвитку дітей дошкільного віку – актуальна проблема сьогодення. Як формувати математичну компетентність дошкільника?  Як закохати малюка в цей предмет на все життя? Які технології сприятимуть підвищенню якості математичної освіти?  Як переконати батьків, навіщо потрібно математика малюкам з раннього дитинства і навчитися  співпрацювати в розвитку дитини, а не тільки в засвоєнні знань?  Ці та інші питання, покладені в основу принципів та змісту нового Базового компоненту дошкільної освіти, надихають нас  на творчий педагогічний пошук шляхів реалізації  пріоритетного напряму діяльності дитячого садка «Розвивайко».

     У рамках заходів щодо   проведення Року математичної освіти в Україні у 2020/21 навчальному році  з 1.02 - 05.02.2021р.  у нашому закладі  проведено тематичний  тиждень  «Математика навколо нас». Він був насичений ігровими заходами та цікавими формами роботи: інтегрованими  заняттями, іграми-квестами, веселими розвагами, іграми-забавами з математичним змістом.

       В основі заходів – інтеграція, цілісне сприйняття світу дошкільниками.         Математика – рух – здоров´я.  Цікаво пройшла спортивно-математична розвага  «Весела ігротека Сніговика» у старшій групі «Капітошка» (вихователь Хашаба Т.В., інструктор з фізичного виховання Пузік С.О). Під час естафетних ігор, долання смуги перешкод діти виконували логіко-математичні завдання, прагнули до   досягнення найкращих результатів. Обличчя дітей сяяли від задоволення та позитивних емоцій.                                 

      Під час навчально-розвивальної діяльності на тему «Математична рукавичка»  з використанням технології «Схований скарб» (геокешинг) діти середньої групи  (вихователь Будакова О.П.)  поринули у казкову атмосферу та з радістю виконували різні логіко-математичні завдання від персонажів української народної казки у зимовому лісі: рахували у прямому та зворотному напрямку, підгодовували пташок на годівничці, прикрашали сніжинками сумні лісові красуні-ялинки, розгадували лабіринти, знаходили відповідні предмети за формою математичними «хапайликами», порівнювали та викладали предмети, результатом чого став  знайдений  скарб для казкових героїв. 

        Музика і математика… Здавалося б, зовсім різні завдання і форми роботи…  Досвід роботи творчого музичного керівника  Вакулік В.М. переконує, що   реалізація завдань емоційно-ціннісного ставлення до  навчання як  важливої складової компетентності, що тривалий час недооцінюється в дошкіллі, зорієнтованому  на знаннєвий компонент, тісно пов'язана з використанням музики. Під час музичної діяльності у формі  квест-подорожі «У пошуках музичних інструментів»  вона провела  малят  нестандартною загадковою музично-математичною стежиною з різними цікавими іграми та завданнями. Діти розкладали та  визначали короткі і довгі звуки під час гри «Ритмічні палички», впізнавали тіні музичних інструментів за формою у грі «Чия тінь», знаходили пару під час гри «Музична карусель», визначали тривалість нот у  грі «Музична  піца», познайомилися з елементами  нотної грамоти (гра «Мотрійки») та закріпили відповідні кольори. В ході пісенного вернісажу діти визначали цифри  «Яке число почув?» з використанням технології «Ейдетика». Дуже емоційно пройшли  ритмічні перегони «Куб і м’яч» та ритмічна вправа «Лего-ритм». Особливо зацікавила малят музично-дидактична гра «Ми -будівельники» на визначення динаміки звуків та зустріч з казковим героєм «Дракошею», який зашифрував доступ малят до комп”ютера. Дошкільнята вправно розшифрували код і з радістю переглянули мультфільм про Дракончика.

        Гра як провідна діяльність дошкільника, безумовно, лідирує і в математичному розвитку дошкільників.  У старшому віці зростає пізнавальний інтерес дітей  до різних професій.  І саме в процесі творчих сюжетно-дидактичних ігор  діти закріплюють набуті знання та навички, культуру спілкування, розширюють кругозір про навколишній світ, світ професій.  Вихователь Хашаба Т.В., творчо впроваджуючи технологію  «Математика в інтегрованих дидактичних модулях» (автор О.Брежнєва), заінтригувала дітей   насиченим предметно-розвивальним середовищем до сюжетно-дидактичної  гри «Ательє «Шпилька та голки»,  в основі якої - пріоритетний логіко-математичний напрямок. Цікаві проблемно-пошукові  запитання, відео-презентація «Який буває одяг», дидактична  гра-пошук «Одяг - добре, одяг-погано», мнемотаблиці з прислів’ями сприяли створенню позитивної мотивації.  Кожна дитина обрала собі роль за вподобанням: приймальник заказів, касир, модельєри-дизайнери , закрійниці, механіки по ремонту швейних машин, прасувальники, швачки-мотористки, замовники  та бармен. У ході гри працівники ательє виконували логіко-математичні завдання: від знімання   мірки  до демонстрації моделей.

       «Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить» (М.В.Ломоносов) – переконана практичний психолог Жадько Ю.Г., яка  приділяє  велику увагу пізнавальному розвитку старших дошкільнят,  вважає,  що в основі математичного розвитку дошкільнят лежить вміння логічно мислити. Разом з хлопчиком Розвивайком діти мандрують країною «Логіки» - аналізують, порівнюють, узагальнюють, систематизують, критично мислять. Заняття психолога  з використанням графічного та математичного диктантів  розвивають у дошкільнят посидючість та старанність, наполегливість, вміння працювати за інструкцією, розвивають дрібну моторику рук, координацію рухів -  вміння, які  допоможуть дітям успішно адаптуватися до шкільного життя.

        Важливою умовою забезпечення якості математичної освіти є готовність вихователів до реалізації завдань математичного розвитку дошкільників, що забезпечується використанням  сучасних технологій інтегрованого, діяльнісного підходу, якими має досконало володіти  компетентний педагог. Розвитку педагогічної  майстерності та творчості  сприяли майстер-класи з елементами тренінгу вихователів  Будакової  О.П   з проблеми «Сучасний математично-розвивальний простір для дошкільнят» та Хашаби Т.В. -  «Інтегрований дидактичний  модуль на занятті з формування  елементарних математичних уявлень у дошкільників», де вихователі поповнили свою педагогічну валізу корисною інформацією та під час продуктивної діяльності вправлялися у цікавих математичних іграх з математичних технологій «Нумікон», «Танграм», Ейдетика, вчилися інтегрувати математичну діяльність з іншими  осевітніми напрямами БКДО.

       Педагогічний колектив закладу переконаний, що якісний математичний розвиток дітей дошкільного віку в умовах дошкільного навчального закладу буде успішним за умови створення сенсорно-пізнавального простору дитини.     Щоб формування математичних уявлень для  дітей не було складним та обтяжливим,  педагоги створили у кожній  групі сенсорно-пізнавальний та логіко-математичний розвивальний  простір,  підібрали ігрові  математичні завдання відповідно до вікових груп. Упродовж  тижня  відбувся «Математичний ярмарок»,  де вихователі презентували свої авторські ігри, лепбуки та розробки математичної діяльності «Мій кращий конспект».

       Практикум з елементами тренінгу на тему «Математичні ігри і безпечний Інтернет» провела вихователь Турчин Ю.В. напередодні Всесвітнього дня Інтернету,  адже в сучасних умовах вихователі своєї роботи без використання ІК -технологій не уявляють. У ході різноманітних завдань та вправ  педагоги отримали інформацію щодо ефективного для розвитку дитини та  безпечного користування  Інтернетом. За опорними словами склали єдину пам’ятку та поклали її у свою педагогічну валізу, отримали інформацію для оформлення пам’ятки для батьків щодо уникнення небезпек їхніх дітей  в навчальних  комп’ютерних іграх.

       Тільки у тісній  співпраці з батьками – запорука успіху. Не залишилися осторонь математичного тижня і родини вихованців, які взяли участь у математичному онлайн - челенджі  «Математика вдома»,  де вчилися разом з дітьми формувати математичні поняття: в організації розвивального середовища в родинах,  участі в домашніх справах,  іграх під час прогулянок.   

           

​​​​​​

 

Переглядів: 204 | Додав: dnznizhyn23 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar